10.12.2013

LUUKKU 10: KYMMENEN FAKTAA

kymmenes luukku
KYMMENEN FAKTAA
022
Tässä postauksessa tarkoituksena on se, että jaan teille kymmenen faktaa minusta. Tuttua juttua. Mää en oo koskaan tehny tämmöstä postausta ja kerta nyt on kymmenes päivä jaetaanpas jotain faktoja minusta.
019
1. Oon kauhean tarkka järjestyksestä ja siitä että huone, koti ynnämuut on tiptop. Pöly on ihan hirveää ja sen huomaa ne joiden luona käyn kylässä. Mun huone on aina siistissä kunnossa. Mun peti on aina petattu ja pyyhin pölyt ainakin kerran viikossa. Siivous on kaikista kivointa yöllä.

2. Oon kauhean kova syömään, tekemään ruokaa ja leipomaan. Meiltä löytyy joka viikko suklaakakuista kanasalaatteihin, pitsoihin ja kaikenlaisiin torttuihin jotain mun tekemää safkaa. Joskus keskellä jotain muuta tekemistä keksin jonkun jutun ja sit mennään ku viimistä päivää. En koskaan varmaan kyllästy mihinkään näistä asioista. Mää jopa unelmoin siitä et joskus saan tehdä tilaustyönä macaronsseja, kakkuja ja sun muita leivonnaisia. Ruokaakin ois ihana toimittaa johonkin osotteeseen. Joo enkä nytkään kyllä kiellä sitä, että multa ei sais kysyä jos leipoisin jotain jonnekkin. Tulkaa ihmeessä kysymään, mää teen sen mielelläni, tietenkin pientä korvausta vastaan.

3. Oon kovaääninen, puhun paljon ja tykkään jutella kaikista asioista. Kaikista huvittavinta on, kun mun täytyy tavata joku ihminen ekaa kertaa. En puhu silloin mitään tai sitten vastakohtaisesti puhun kokoajan ja ihan hirveästi ihan kaikkea mitä mieleen juolahtaa. Nauran mun omille  jutuille luulevani niiden olevan hauskoja.
024
4. Mun tyyli vaihtelee vähän kaikkien tyylilajien välillä. Löytyy kollarista korkkariin vaatetta ynnä muuta. Mun tyyli on arkisin tylsä mutta viikonloppusin panostan aikalailla. Joskus löytyy niitäkin päiviä että turvaudun mun kolmeen lemppari neuleeseen. Käytän ja käyttäisin pipoja paljon enemmän jos löytäisin kivoja. Toi mun carhartt on vähän nukkaantunut kun viime talvena se oli lainassa.

5. Lähettelen aina typeriä kuvia meidän ryhmäkeskustelussa ihmisille. Huomatkaa ylempi kuva; on epänormaalia että mää lisään tälläsen nettiin, vaikka tämä ei edes ole paha :-D

6. Rakastan meikkaamista ja kaikenlaista hiustenlaittoa. Rakastan tummaa silmämeikkiä ja kiharrettuja hiuksia. Mun ripset on jo aina kauhean kaarevat jolloin en tarvi mitään ripsentaivuttimia ennen ripsarin laittoa. Meikkaan silloinki kun oon kipeä, meen kauppaan ja kiharran hiukset jos vaikka olen edes kotona. Tykkään vaan näyttää kauniimmalta mitä ilman mitään laittamista :-D

7. En koskaan vaihda koulusta tullessa mitään kotivaatteita päälle. Mulla on yleensä illan pikkutunneille kaikenlaiset farkut ja normaalit paidat päällä. Monen suusta oon kuullu kuinka ne luulee että teen niin, mutta en. Mää en tykkää löllävaatteista, ainoastaan legginssit ja iso neule on yks ihanimpia kotiasuja. Se on niin helppo ja näyttääkin mun mielestä kivalta.
049
8. Mulla on lasit, mutta käytän piilolinssejä. Mulla on ollut nelosluokasta asti lasit. Mää tuun tulevaisuudessa leikkauttaan silmät ja alan keräämään mahd. pian rahoja siihen. Haluan tulevaisuudessa siihen ammattiin, jossa ei saa olla laseja. Tai ainakaan niin paljoa miinusta kun minulla. Ainoaksi keinoksi jää leikkauttaa ne ja sen tuun tekemään. En käytä koskaan muutakun iltaisin silmälaseja ja muuten mulla on aina piilolinssit. Vihaan piilolinssejä ja huonoa näköä, jos saisin yhden toivomuksen niin haluaisin herätä joku aamu että nään kunnolla.

9. Luen yöt aina kokeisiin. Mää koen sen itelleni parhaaksi ja opin silloin paljon paremmin. Oon yrittänyt muita keinoja mutta ainoa juttu miten onnistun on se että opiskelen yöllä kirjoitellen muistiinpanoja uudelleen ja uudelleen.

10.  Mää teen meidän koulussa kanttiinin eteen tosi paljon töitä, suunnittelen uusia myyntituotteita sekä teen paljon tukioppilasjuttuja. Juoksen joskus koulussa luokasta luokkaan etsien joitain juttuja. Oon saanut siitä paljon kiitosta ja se on sitä mitä mä tykkään tehdä. Jätän aina kaikki tärkeät asiat viimetippaan niinkun nytkin mun täytyisi jo availla ruotsin kirjaa, mutta onneksi tiedän että tulen selviytymään siitä kokeesta tarpeeksi hyvin, tai ainakin luulen niin. Mulla on nytkin kiire joten eiköhän nämä faktat ala olla tässä. Adios!

6 kommenttia:

  1. Nyt alko ärsyttään hirveästi.. mun pikkuveljellä oli synttärit joulukuun alussa nii olis ollu kiva jos oisin tajunnu että oisit voinu leipoa sinne juurikin macaronseja ja jotain muuta makeaa sekä suolasta, korvausta vastaan... Mun äiti vielä etsi jotain leipuria joka ei ole kallis mutta ei huono leipuri, ehkä jokin toinen kerta sitten! Mikä toi sun unelma ammatti on, jossa ei saa olla laseja? :) Kiva postaus!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikä voi hitsi! :-/ Oisin ihan mielelläni tehny sen! Ainekset tietenki maksaa se joka tilaa mutta emmä mitää erityisiä ois periny, tuu ihmeessä kysyyn jos tarviit!
      Mää haluun poliisksi, jossa saa olla vaan silmissä ihan vähän miinusta :-( Toivottavasti leikatut silmät käy sillä mää niin haluaisin siihen ammattiin. :-/

      Poista
  2. haha tosi moni kohta pätee myös muhun! :)

    VastaaPoista
  3. paljolla kauppaat macaronsseja? :p

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En oo vielä ajatellu hintaa niille :-D Mutta varmaan euron suuntaan kappaleelta.

      Poista

Laitathan asiallisia kommentteja. Kritiikki ja muut huomioon otettavat kommentit luetaan ja mahdollisesti julkaistaan, mutta pidetään kuitenkin kommenttiosio tyhjänä turhista asiattomista kommenteista. Kiitos! :-)

Searchbox