12.1.2014

FACE AND MAKEUP

285
Nyt tulee varmaan kaikista eniten kysyttyihin asioihin vastaus. Mää kerron teille vähän miten mää hoidan mun ihoa sekä omista meikkirutiineista.
En koskaan oo ollu mikään ihonhoitajatyyppi taikka meikkien rakastaja. On tullut kokeiltua erilaisia ihonhoitotuotteita, rasvoja, meikkejä sun muita omaan ihooni. Oikeastaan mistään ei oo tullut mun vakiolempparia joten mulla on etsinnässä ne ''oikeat'  tuotteet.
218
Orion Pharma, Humektan 
On hyvin kevyt ja kosteuttava antimikrobinen perusvoide. Voide sopii useimmille ihotyypeille sekä rasvaiselle että akneihollekin. Tuotetta voi käyttää kasvojen lisäksi myös muualle vartaloon. Tuote on hajusteeton.

Mun kohdalla tää siis on toiminu tosi hyvin, sillä pakkasten paukkuessa mun kasvot kuivuu tosi pahasti poskipäistä sekä nenästä. Entinen rasva ei auttanut niihin, joten otin tämän apteekin hyllyltä testattavaksi. Ainakin tähän mennessä tää on auttanut hyvin, mutta saisi olla vähän kosteuttavampikin.
260
LOréal Paris Telescopic Maxcara extra black
Loputonta irtoripsimäistä pituutta. Pidentävä ripsiväri, jolla saat irtoripsimäisen tuloksen.

En itse tykkää tästä ripsiväristä mitenkään paljoa, sillä harjaosa on todella ohut sekä pitkä. Tää sotkee tosi paljon, varsinkin mun luomiin tarttuu aina tätä ripsistä kuivumisvaiheessa. Muuten tää ei ole mulla varissut pois päivän mittaan mitenkään huomattavasti, mutta kyllä tätä täytyy lisätä päivällä ainakin yksi kerros lisää. Aamulla laitan tätä itse jonkun 2-3 kerrosta joka näyttää ihan yhdeltä kerrokselta.

Rimmel Stay Matte Pressed Powder
Pitää kiillon poissa jopa 5 tuntia. Tuloksena luonnollinen ja sileä mattapinta. Valoa heijastavat ainesosat saavat ihon näyttämään tasaisemmalta. Sopii normaalista rasvaiseen ihoon.

Mun omakohtainen lempparituote. Tää on ollu mulla itelläni jo monta vuotta. Ainahan kaikki kalliimmat puuterit voittaa tämän satanolla pysyvyydellään ja pigmentillään, mutta tää on niin huippu hintalaatusuhteeltaan. Ainakin omalla kohdalla toiminut tosi hyvin, sillä tämä kiinnittää tosi hyvin ainakin meikkivoiteen.

Lumene Artic Sun Bronzer
Täydelliset kaikille ihonväreille soveltuvat sävyt ihanassa duo-tuotteessa: mattasävyt varjostuksiin ja helmiäissävyt korostuksiin. Antaa tervettä kesänhehkua kesän hehkua kasvoille.

Tää on ollut niin riittoisa tähän asti sillä tää on ollu mulla varmaan viime keväästä asti ja joka päivä olen tätä käyttänyt. Tätä on riittänyt vieläkin monta kuukautta vaikka tuo määrä on ollut noinkin pieni. Tästä tulee kiva pigmentti poskiin ja todellakin antaa tervettä kesänhehkua kasvoille. Mun lempparituote, mutta hinta on aika korkea.

Wet n Wild ultimate Brown kit
Kulmaväripaletti on minikokoinen, meikkipussiin mahtuva kauneussalonki jolla toteutat kauniit ja täyteläiset kulmakarvat. Viisiosainen paletti sisältää muotoiluvahan ja kaksi sävypuuteria. Mukana on myös viistottu sivellin sekä minipinsetit.

Tykkään tästä väripaletista tosi paljon, mutta tän tuotanto on lopetettu (?). Tätä sai ennen seppälästä ja hinta oli alle 7€. Onneksi tätä saa vielä netistä, mutta saatan vaihtaa kokonaan uuteen erilaiseen palettiin tai jopa kynään takaisin. 

231
Maybelline Fit Me Fondation, sävy 110 & 115Fit me on enemmän kun sopiva sävy, iho niin kuin sen kuuluu olla: hehkeä, hengittävä ja luonnollinen. Läpikuultava pohjustus ja ultrakevyet pogmentit luovat mahdollisimman luonnollisen pohjustuksen. Maybellinen ensimmäinen kolmeen sävyperheeseen perustuva kokoelma.

Nää putilot mulla on ollu varmaan yli vuoden ajan, sillä mulla ei kulu tuota meikkivoidetta paljoakaan omaan naamaani. Käytän meikkivoidetta ainoastaan talvisin, sillä se suojaa myös pakkaselta. Tästä on tullut mun lemppari, sillä tää ei mulla ainakaan ole mitenkään paksu ja tunkkainen.

Garnier Skin Naturals Miracle Skin Perfector All-In-One BB
Miracle Skin Perfector on uuden sukupolven ihonhoitotuote. BB-voide perustuu all-in-one teknologiaan; tuote sekä hoitaa että peittää. Antioksidanttista C-vitamiinijohdannaista ja mineraalipigmenttejä sisältävä voide kosteuttaa ihoa 24 tuntia ja antaa iholle kauniis ja heleän värin. Sisältää aurinkosuojan, mikä auttaa suojaamaan ihoasi auringon säteitä vastaan.

Auttamattomasti liian tumma mun iholle näin talvella. Aiheuttaa muutenkin mun iholla vähän kirvelyä sekä näppyjä poskipäihin sekä nenään. Oon kuullut paljon BB-voiteista sekä yleensä niiden olevan liian tummia joten olen jättänyt tämän käyttämisen vähälle. Tätä käytänkin yleensä ainoastaan kesäisin.

Meikkausrutiinina alkuun teen meikkipohjan. Sen jälkeen tummennan kulmakarvat ja laitan ripsivärin.
298
Mulla ei ole ikinä ollut mitään akneihoa tai oikeastaan lainkaan finnejä (koputan puuta) joten mulla ei ole ollut tarvetta mitenkään erityisemmin hoitaa omaa ihoa. Tytöt aina nauraa mulle jos mulla on yks finni naamassa ja satun valittamaan siitä aika paljonkin. :-D

 Ihoa hoidan suoraan sanottuna tosi huonosti. Meikit pyyhin Lumenen Sensitive Touch puhdistusliinoilla, joita en vaihtaisi muuhun. Sitten pesen kasvot runsaalla vedellä ja laitan naamarasvan. En käytä mitään puhdistustuotteita. Ennen käytin kaikenlaisia liiankin vahvoja puhdistustuotteita jotka kuivatti mun ihoa niin paljon että nenäki oli ihan hirveän näköinen. Talvella mun iho on kuivempi kun kesällä, niinkuin varmaan monella joten oma ihoni näyttää ilman meikkivoidetta vähän laikukkaalta eikä niin tasaiselta kun tahtoisin.
268
Vedestä on tullu mun yks suosikkituote, sillä oon yrittänyt opetella juomaan sitä enemmän kun lasin kaksi päivässä. Unohdan joskus juoda silloinkin kun syön esimerkiksi päivällistä. Oon huomannu paljonkin eroa mun ihon kunnossa pelkällä veden juonnilla, joten jos teillä on oikeasti ihossa ongelmia niin juokaa vettä. Löysin  Bella Bambina blogista vinkin siihen vedenjuontiin nimittäin: Water your body sovellus puhelimeen. Se muistuttaa mua vedenjuonnista päivän mittaan joten ladatkaa ihmeessä semmoinen jos kiinnostaa yhtään!

Tässä aikalailla mun ihonhoitoa ja meikkausta. Toivottavasti jotain edes saitte infoa, sillä multa ei kannata kysellä paljoakaan ihonhoidosta koska mulla ei ole niin paljoa omakohtaista kokemusta kun semmoisella joka on käyttänyt ihonhoitotuotteita monia vuosia.

8 kommenttia:

  1. miks en oo aikasemmin kuullu tuommosesta sovelluksesta - se on nerokas! mieki oon aina ollu vähän huono juomaan, niin ehkä tää nyt sitte auttaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä :-) Toivottavasti sen saa muihinkin puhelimiin kun iphoneen.

      Poista
  2. Hei ihan mahtavapostaus, kiitos oon niin kateellinen sulle ku sull on noin ihanat kasvot :)

    VastaaPoista
  3. Moiiii! Löysin sun blogiin kun huomasin että tätä kautta oltiin löydetty mun blogiin ja onneks löysin, tää oli mahtava postaus :) mä sain tästä paljonkin irti, kiitti!

    VastaaPoista
  4. Nivea creme sininen peltirasia, halpa ja paras kosteusvoide nassulle. tutkittu asia että parin euron voide ja parempaa kuin eräät yli 100 euron rasvat. suosittelen kokeilemaan

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen kokeillut mutten uskalla sen rasvasuuden takia laittaa koko kasvoille :-)

      Poista

Laitathan asiallisia kommentteja. Kritiikki ja muut huomioon otettavat kommentit luetaan ja mahdollisesti julkaistaan, mutta pidetään kuitenkin kommenttiosio tyhjänä turhista asiattomista kommenteista. Kiitos! :-)

Searchbox