18.5.2015

NO SE VIIME KESÄ

146 562394IMG_9181
1271137

Kesä kolkuttelee ovella,  nimittäin pari viikkoa ja se on siirtyminen lukion toiselle vuodelle. En ehkä tiennyt vuosi sitten, missä tilanteessa nyt olen. Viime vuonna näihin aikoihin meillä oli kunnon kiire ja tohina ysienjuhlan kanssa. Vastuutehtäviä kerääntyi jatkuvasti ja nehän ne vasta stressauttikin viimeisten tärkeiden kokeiden lomassa. Maalattiin monia tunteja kaupunkiseiniä oppituntien aikana ja harjoiteltiin monia, monia tunteja tansseja. Olin myös riidoissa kaikkien ystävieni kanssa ja pää oli pölkyllä joka asiasta. En osannu arvata miten rankkaa lukio olisi, mutta jos olisin tiennyt en olisi koskaan valittanut, jos kokeeseen tulee 4 kappaletta lukemista. En kyllä ole tosissani katunut hetkeäkään sitä, että valitsin lukion. Mää oon tän ekan lukiovuoden aikana kasvanut tosi paljon, jopa niin paljon etten ehkä ole pysynyt itse mukana. Kaverit on vaihtuneet kokonaan uusiin, ehkä suoraan sanottuna hieman parempiin. 

Viime kesä oli siis siitä erikoinen, että vietin enimmäis osan ajastani yksin. En nähnyt ketään kaveria ja nautin ajasta oman itseni kanssa. En tiedä kasvattiko just se kesä mut erilaiseksi, mutta ainakin jotain uutta löysin itsestäni. Käytiin perheen kanssa kesä-heinäkuun vaihteessa Berliinissä, joka sattumalta meni viemään mun sydämen. Ei sillä, että Primark vaikuttaisi asiaan vaan se, miten se kulttuuri oli lähellä omaa sydäntä. Oli jopa jännää, miten turistit luuli paikalliseksi ja kysyi reittiä lähimälle nakkikiskalle. Äiti, lähdetäänkö uudestaan Berliiniin, jooko?

Tänä kesänä tuun lukemaan ja petraamaan todella paljon englantia (vinkkejä otetaan vastaan), aloitan myös lukemisen kevään ensimmäistä yo-koetta varten ja tietenkin otan paljon aurinkoa. Käyn myös kesäkuun lopussa One Directionin keikalla (sain just kuulla, että mun inhokki Isac Elliot on lämppäämässä, yh.) Helsingin suunnalla. Kesäkuun alussa käyn kaitsemassa lapsia isosena rippileirillä, joka on mulle ensimmäinen kerta. Toivottavasti ei viimeinen, jos en saa traumoja. Ajattelin myös pakottaa Veeran ja Jeminan tekemään mun kanssa jotain, mitä ei olla koskaan ennen tehty.  Ja unohtamatta treenaamista aamuvarhaisella, kotimaisten mansikoiden syöntiä, vihattua hilla- sekä muita marjareissuja ja valvomista lukuunottamatta. Ehkä tästä kesästä tulee paljon erilaisempi kuin edellisestä. Ajattelin koota teille pientä kesän 2015 bucket listaa lähiaikoina, mutta haluaisin myös kuulla teidän kesäsuunnitelmia! 

Mitä te aijotte varmasti tehdä kesälomalla?  :-D

6 kommenttia:

  1. Mitä meinaat kirjottaa ens keväänä?

    VastaaPoista
  2. Mä harjoittelin itse englantia mm. katselemalla enkun kielisiä sarjoja ja leffoja enkun kielisillä tekstityksillä - mukavaa ja hyödyllistä! :-D Tsemppiä kesän lukemisiin!

    therewillbesunshine-emilia.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo tuota olen ajatellut yhdeksi vaihtoehdoksi. En vaan tajua mikä siinä on ongelmana! :-D

      Kiitos! :-)

      Poista
  3. apua, alatpa aikasin lukemaan! itse oon ajatellu syksyn kirjoituksiin alkaa lukemaan vasta kesän lopussa... toivon että se riittäis :D mutta tsemppiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, mulla jää aina viimeisiin iltoihin ne lukemiset joten tällä kertaa otetaan kerrankin itteä niskasta kiinni! :-D Jos tuun edes ottamaan, saa nähä onnistuuko tavoitteet :-D Englantia tuun ainakin lukemaan varmaan koko kesän!

      Poista

Laitathan asiallisia kommentteja. Kritiikki ja muut huomioon otettavat kommentit luetaan ja mahdollisesti julkaistaan, mutta pidetään kuitenkin kommenttiosio tyhjänä turhista asiattomista kommenteista. Kiitos! :-)

Searchbox