7.8.2013

ENSIMMÄINEN PÄIVÄ

ENSIMMÄINEN PÄIVÄ: Aamulla herättiin Erikan kanssa 7:00 leipomoon parin metrin päähän meidän huoneistolta, mulla kyllä nouseminen oli tiukkaa toisinku tällä toisella osapuolella joka istu jo seittemän aikoihin valmiina lähtöön, kun minä kömmin vasta ylös.. Meillä oli siinä tosi lähellä jopa 2 leipomoa kaikilla ihanuuksilla joten sinne kyllä mielellään lähti heti aamusta. Matkalla sinne meitä vastaan käveli ihana papparainen, jolle hymyiltiin kummatkin ja voi että! Se papparainen hymyili meille maailman ihanimman ja onnellisimman hymyn takaisin. Se kysyi mistä olemme kotoisin, jutteli jotain pientä ja kehu meitä, päivä piristyi meillä kaikilla ja sen jälkeen käveltiin hymyssä suin aamupalalle!
Mahat kun oltiin syöty täyteen tuoretta ja todella hyvää patonkia, hedelmiä, croissanteja sun muuta hyvää, oli aika valmistautua lähtemään Versaillesiin. Se tiesi paljon kävelyä, matkustamista metrolla ja junalla. Oltiin matkalla junalle, niin yhtäkkiä se junalinja olikin kiinni ja jouduttiin keksimään uusia ratkaisuja, joten hypättiin bussiin ja matkusteltiin toiselle junalinjalle. Perille onneksi päästiinkin, käytiin hakemssa kylmää juotavaa Mc Cáfesta, nams! Versaillesissa me kierreltiin ulkoalue kokonaan läpi, sisälle meno ei kiinnostanut melkeen kellään pitkän kiertelyn jälkeen joten käytiin vain pyörähtämässä ja katsomassa tämän aurinkokuninkaan jälkiä.
Kun palattiin takaisin Pariisiin, käytiin me Notre Damella pyörähtämässä jonne piti jonotella jonkun aikaa, mutta onneksi se jono veti tosi nopeasti. Notre Dame oli tosi hieno ulkoa ja myös sisältä, suosittelen käymään. Notre Damen jälkeen me haluttiin käydä jollain näistä lukkosilloista, joka löydettiinkin. Lukkoja oli niin monenlaisia, sydämestä pyöränlukkoon ja ne oli niin ihania!
Illalla me pyörähdettiin syömässä ulkona ihanalla Pariisilaisella pienellä kujalla, joka oli täynnä ravintoloita. Meille se mies lupasi jälkkäriksi se mitä lähdettiin hakemaankin.. Mulla menuun kuului alkupalaksi siis ranskalaista sipulikeittoa, pääruuaksi Spagetti bolognase ja jälkiruuaksi Créme Brûlée. Huoneistolle kun päästiin, mentiin parvekkeelle katsomaan kauniiseen Pariisiin.

1. onko nuo sun sisaruksia? näytätte ainaki nimittäi ton pojan kanssa aivan samannäkösiltä :D

1. Joonas on minun isoveli ja Erika hänen tyttöystävä :-)

Laitathan asiallisia kommentteja. Kritiikki ja muut huomioon otettavat kommentit luetaan ja mahdollisesti julkaistaan, mutta pidetään kuitenkin kommenttiosio tyhjänä turhista asiattomista kommenteista. Kiitos! :-)